dimarts, 12 de gener del 2010

El meu pare i el Sr. Zane Grey

El meu pare te 80 anys, segons ell tres rals. El meu pare no sap que cony és això d'internet, ni els e-mails, ni els blogs.... El meu pare és un savi....
Avui m'ha dit que, com que te molts llibres a casa (i molts vol dir molts) del gran escriptor de novel-la del viejo Oeste Americano en Zane Grey (un mite al seu temps), doncs bé ara no sap pas que fer-ne, ha decidit anar-se'ls treient de sobre mica en mica.
Jo li he proposat que els vengués i m'ha dit que pel que li donarien no li interessava. Aleshores li he tornat a proposar que els donés a la biblioteca del poble, o a una ONG o similar.
M'ha comentat que tampoc ho veia massa clar. El que estic fent - ha contestat amb seguretat. ja us podeu imaginar que la meva següent pregunta ha sigut: I què cony és el que estàs fent? Els abandono - ha espos tot satisfet. I a continuació s'ha esplaiat en la seva tècnica:
M'ha explicat que gairabé cada dia, abans de sortir de casa tria un llibre, el pren entre les seves mans i el fulleja per recordar els vells temps de quan l'havia llegit i després se l'encaixa sota l'aixella i surt al carrer. Camina dues cantonades i quan arriba a la única "gavina" telèfonica (l'argot familiar és així) el deixa a dins, abandonat. Despres va a donar un vol plàcidament i de tronada a casa passa per la "gavina" per veure si el llibre ja ha volat.
Amb gran satisfacció comprova una vegada i una altra que el llibre ja no hi es. És fabulós! - m'ha dit content -. M'ha continuat parlant de que si jo volia algun dels seus llibres que m'afanyés que aixó el diverteix molt. Ha afegit que sovint te ganes de quedar-se allí per veure qui s'emporta el llibre cada vegada, però no hi ha cap banc per seure a esperar i a més els jubilats no tenen temps per perdre.
Quan acavem la conversa m'ha demostrat la seva preocupació per les enciclopèdies - pesen massa i a més son antigues i segurament el que diuen ja deu ser mentida, els plànols dels paisos ja no son reals, ni tant sols la majoria de monedes existeixen -.
Mentre anava fent les seves cabories ha pres el llibre del Sr. Zane Grey: "la India que queria ser Libre" i m'ha dit: Avui, per tu si que ha arribat la llibertat!!! (tot content ell). Ha marxat amb el llibre sota el braç comentant: Encara que hem sembla que aquest llibre ja li he donat la llibertat més d'un cop allà a la "gavina".... Quan ha marxat el meu pare, la meva mare absent a la converça però amb el radar vent sintonitzat, m'ha explicat que era ella qui agafa els llibres i els tornava a posar a la vitrina!!! XD

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada